Uczniowie gimnazjum w Kochanowicach realizowali wyjazdowy etap projektu profilaktycznego „Fascynacja nauką a nie używką..” Po wcześniejszym przygotowaniu informacji o poszczególnych zagadnieniach założonych w tym projekcie, 35 uczniów z pedagogiem i dwoma opiekunami pojechali w dniu 16 maja do Wrocławia, by na miejscu przyjrzeć się temu, co wcześniej teoretycznie opracowali. Przewodnik przeprowadził uczestników przez Ostrów Tumski (najstrasza część Wrocławia), by tam pokazać najwybitniejsze zabytki z katedrą i figurą Św. Jana Nepomucena, zabytki architektury do Mostu zakochanych z niezliczoną ilością wpiętych kłódek z imionami zakochanych, a których klucze wylądowały w Odrze. Następnie dla jednej grupy zaczęły się zajęcia na Wydziale Geologii i Historii Ziemi Uniwersytetu Wrocławskiego, a druga w tym czasie zwiedzała gmach główny Uniwersytetu Wrocławskiego z przepiękną aulą Leopoldinum i Oratorium Marianum, a także z Wieżą Matematyczną, by po godzinie zamienić grupy. Po zjedzonym obiedzie przewodnik oprowadził po Starym Mieście z jego atrakcjami, a potem uczestnicy przejechali autobusem do Wrocławskiego Centrum Badań EIT+, by tam uczestniczyć w laboratoriach profilaktyki palenia papierosów i alkoholu oraz skorzystać z wystaw stałych. Po 2,5-godzinnych zajęciach przejechaliśmy pod Sky Tower, by zerknąć na panoramę Wrocławia z wysokości 49 piętra (200 metrów nad ziemią).

Dzięki współpracy z Gminną Komisją Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych młodzież kochanowickiego gimnazjum mogła zarówno zachęcić się do studiowania na prestiżowych uczelniach, ale także na własne oczy zobaczyć działanie na organizm człowieka nikotyny i alkoholu, za co bardzo dziękujemy. Poniżej wrażenia niektórych uczestników

Pedagog – Piotr Chmiel

16 maja brałam udział w projekcie profilaktycznym ”Fascynacja nauką”. Razem z koleżankami i kolegami z trzecich klas pojechaliśmy do Wrocławia. Po oprowadzeniu przez przewodnika poszliśmy bliżej poznać Uniwersytet Wrocławski, najpierw jedna grupa miała bardzo ciekawe zajęcia z rozpoznawania minerałów, a po godzinie zamieniliśmy się i nasza grupa zwiedzała przepiękne sale w głównym budynku Uniwersytetu, a druga grupa pracowała z minerałami.

Po obiedzie i zakończeniu wędrówki po mieście, autobusem przejechaliśmy do Humanitarium, gdzie znowu podzielono nas na grupy. Pani chemik w laboratorium pokazała nam jak alkohol i papierosy wpływają na nasz organizm i jak go niszczą. Zobaczyliśmy również wiele ciekawych maszyn, urządzeń i doświadczeń, które mnie zaciekawiły. Mieliśmy także okazję podziwiać niesamowite widoki Wrocławia ze „Sky Towera”. Przed 21.00 wyjechaliśmy z Wrocławia i po 3 godz. Wróciliśmy do Kochanowic.

Reasumując, wycieczkę z pewnością możemy zaliczyć do jednej z najlepszych. Myślę, że kolejne klasy również zdecydują się na taki projekt i będą równie zadowoleni jak my.

Martyna

Wycieczka do Wrocławia podobała mi się,ponieważ pokazała nam co się dzieje w organizmie człowieka po spożyciu alkoholu i papierosach. Z pewnością każdemu uczestnikowi dała dużo do myślenia. W trakcie tej wycieczki zwiedzaliśmy również Wrocław- wszystkim podobały się zabytki oraz architektura tamtejszych budynków. Jestem przekonana, że każdemu z uczestników podobała się ta wycieczka.